Dlaczego strona musi być profesjonalnie zaprojektowana i wykonana?

Powszechność Internetu spowodowała szybki rozwój ogromnej rzeszy platform do tworzenia portali i serwisów. Niegdysiejsze żmudne kodowanie HTML, wpisywanie znaczka po znaczku, uważając by nie podwinąć ani jednego znaku interpunkcyjnego, odeszło do lamusa. W tej chwili, każdy w miarę zaznajomiony z siecią użytkownik może stworzyć własną witrynę, nie posiadając absolutnie żadnej wiedzy z zakresu programowania stron WWW. Jakkolwiek z pewnością jest to okoliczność komfortowa i znacznie ułatwiająca budowanie własnej wizytówki online, niekoniecznie będzie ona prowadziła do stworzenia biznesu, odnoszącego sukcesy w Internecie.

Dostępność strony

Profesjonalnie budowane strony, tworzone przez specjalistów od kodowania i programowania, posiadają sporą wyższość nad stronami tworzonymi amatorsko. Szczególnie, jeśli witryna ma być dla firmy nie tylko formą zaistnienia w Internecie, ale również środkiem do budowania wizerunku, przyciągania klientów, a wreszcie nawet prowadzenia sprzedaży. Jeśli tak właśnie jest, powinieneś zdecydowanie powierzyć przygotowanie swojej strony profesjonalistom.

Jedną z pierwszych, wymienianych zalet profesjonalnych stron internetowych jest z pewnością szybkość wyświetlania. Witryny budowane na zgeneralizowanych kodach, umożliwiających dopasowanie dowolnej liczby szablonów, grafik, treści, etc., zazwyczaj ładują się dość długo. Żaden konsument nie lubi czekać, aż będzie mieć dostęp do treści, która go interesuje. Czasy modemów, łączących się z siecią tak długo, że można było w międzyczasie z powodzeniem przygotować i skonsumować lunch, dawno już minęły. Dziś internauci spodziewają się, że strona, w którą właśnie weszli, ukaże się im oczom niemal w tym samym momencie, w którym ucichnie dźwięk kliknięcia myszką w link, lub jeszcze zanim zdążą odjąć palec od ekranu smartfona. Jeśli więc jesteś właścicielem strony, która wymaga znacznie większej dozy cierpliwości, powinieneś się przygotować na stracenie połowy odwiedzających już w ciągu pierwszych 5 sekund.

Tajemnica Poliszynela jest, że użytkownicy Internetu korzystają z wielu różnych przeglądarek. Prawdopodobnie, czytając ten tekst, sam masz na swoim laptopie zainstalowane co najmniej dwie przeglądarki. Chyba, że jesteś nieuleczalnym miłośnikiem iBooków przywiązanym nieoderwalnie do domyślnej przeglądarki, instalowanej na tych komputerach − Safari. Większość internautów korzysta jednak z kilku przeglądarek, a nawet zakładając, że każdy korzystałby tylko z jednej, nadal nie była by to zawsze jedna i ta sama, dla każdego.

Najpopularniejszą przeglądarką na świecie, według statCounter (2017) jest oczywiście Chrome, należący do globalnego potentata internetowego – Google, z udziałem 53% rynku. Drugą pozycję, utrzymując się mimo to daleko w tyle za Chrome, zajmuje wspomniana Safari, przeglądarka Apple z ponad 14% udziałem. Na trzecim miejscu plasuje się UC Browser, pochodząca z Chin, z której korzysta 9% internautów. Dalej mamy Mozillę Firefox (7%) oraz Internet Explorer i Operę, obydwie po 4% udziału w rynku. Różnorodność przeglądarek i ewidentny podział preferencji pomiędzy użytkownikami sugeruje, że najlepiej jest mieć stronę, która będzie się dobrze wyświetlała w każdej przeglądarce. Oczywiście, można uznać, że najpopularniejszy jest Chrome i optymalizować budowę strony pod tego producenta. Czy jednak niewielka oszczędność czasu i pieniędzy jest warta potencjalnej utraty 47% konsumentów, z powodu źle wyświetlającej się witryny?

Wyszukiwanie a profesjonalne kodowanie

Wszyscy właściciele stron internetowych marzą o dużej liczby wyświetleń i jak największej liczbie unikalnych użytkowników, odwiedzających ich witrynę. To jednak zależy przede wszystkim od dwóch czynników: reklamy i pozycjonowania w wyszukiwarce. To pierwsze, jak wiadomo, wymaga stałego, regularnego wkładu finansowego. Drugie natomiast, można osiągnąć poprzez dokładne dopasowanie strony do założeń największej i najbardziej popularnej wyszukiwarki na świecie – Google.

Google stawia witrynom pewne wymagania, punktuje konkretne cechy i na podstawie rankingu, tworzonego poprzez skomplikowane i wciąż rozbudowywane algorytmy, wyświetla odpowiednio uszeregowaną listę wyników, dla konkretnych zapytań. Naturalnie, najważniejszym faktorem jest trafność domeny, rozpoznawana po słowach kluczowych zamieszczonych tak w tytule, jak i w kolejnych nagłówkach treści. Niemniej budowa strony, sposób kodowania, szybkość wyświetlania, czy spójność witryny są elementami, znajdującymi się w pierwszej 30stce najważniejszych cech, wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. I warto zaznaczyć, że pierwsze 10 cech dotyczy jedynie słów kluczowych.

„Forever young”

Wyżej wymienione profity, wynikające z posiadania strony stworzonej przez profesjonalistów, jakkolwiek wydają się być najważniejsze, nie są jedynymi. Wprawdzie zysków jest zbyt wiele, by wymienić wszystkie, warto wspomnieć o jeszcze jednym – wiek domeny, a raczej jej odporność na starzenie. Odpowiednio zbudowana strona, z elastycznym kodem, dopasowanym do konkretnych potrzeb właściciela witryny oraz do jej tematyki i zawartości, jest kluczem do utrzymania domeny wolnej od błędów, pojawiających się wraz z wiekiem. Przejrzyście i składnie stworzona strona umożliwia łatwe aktualizacje kodu i bezproblemową podmianę treści, czy modyfikację pewnych elementów, dzięki czemu jest nie tylko wygodniejsza, ale również bezpieczniejsza. Nie grozi nam, że strona rozpadnie się wraz ze zmianami w przeglądarkach, czy aktualizacjami systemu. A któż nie chciałby być wiecznie młody? Albo chociaż mieć wiecznie młodą stronę…

Nie zwlekaj! Szkoda życia :)

Napisz do nas już dziś: biuro@einstytut.pl

lub zadzwoń (9.00-17.00): +48 883 779 881